Gebelikte Doğru Nefesin Önemi

Gebelikte Doğru Nefes Egzersizleri-1

Gebelikte Doğru Nefes Egzersizleri-2

Gebelik ilerledikçe çoğu kadında, nefes açlığı gibi bir durum oluşabilir. Bu hissi, nefes alma ihtiyacı, tıkanıyormuş ya da nefesiniz kısalyormuş şeklinde tarif edebilirsiniz.

SEBEPLERİ;

Gebelikte daha fazla oksijene ihtiyaç duyarsınız ve vücudunuz bunu sağlamak için bazı düzenlemeler yapar. Başta progesterone olmak üzere, hormonal değişim drekt olarak akciğerlerinizi etkiler ve beyindeki solunum merkezinizi uyarır. Her ne kadar dakikadaki nefes alıp verme sayınız çok değişmese de, her nefeste aldığınız ve verdiğiniz hava miktarı artar.

Son aylarda ise, büyüyen rahim, diyaframı yukarı iterek, akciğerlere bası yapar ve bu durumda özelikle de çoğul gebelik ya da bebeğin suyunun fazla olduğu durumlarda, nefes almanız zorlaşabilir.

Sıklıkla ilk gebelikte olmak üzere, doğuma yakın son birkaç haftada rahatlama hissedeceksiniz. Çünkü bebeğin başı doğum kanalına yerleşerek, karnınızın seviyesini aşağı düşürecek.

Gebelikte Solunum Sistemi Değişiklikleri

NE ZAMAN DOKTORUMU ARAMALIYIM ?

Astım ve zatüre gibi solunum sistemi hastalıkları gebelikte çok ağır seyredebilir. Hem kalp-damar sistemi hem de solunum sistemine binen yük gebelikte arttığı için bu hastalıklarla başa çıkmakta vücut zorlanır. Bu sebeple, gebelikte grip aşısı çok önemlidir.

Yine ölümcül olabilecek ama çok nadir gördüğümüz akciğre pıhtı atması, gebelikte değişen pıhtılaşma sistemi sonucudur.

Aniden başlayan nefes darlığı veya şiddetli olması, ciddi bir problemin belirtisi olabilir ve derhal bir sağlık kuruluşuna başvurulmalıdır.

Bunun yanında;

Astımınız var ve kötüleştiyse,

Hızlı nefes alıp verme başladıysa,

Çarpıntı veya baygınlık hissi varsa,

Göğüs ağrınız varsa veya nefes alıp verme sırasında göğsünüz ağrıyorsa,

Renginiz soluklaştı ya da dudaklarınız, parmak uçlarınız morardıysa,

Yeterli oksijen alamadığınızı hissediyorsanız

Sürekli öksürük, ateş ve kanlı balgam  eşlik ediyorsa, derhal dokora başvurmalısınız.

HAFİFLETMEK İÇİN NE YAPABİLİRİM ?

Zararsız bir durum olsa da bazı önlemler alabilirsiniz. Yavaş hareket etmek ve kendinizi yormamak gibi.

Oturur pozisyondayken, sırtınızı arkaya yaslayarak dik oturmaya çalışmak, akciğerlerinize genişleme için yeterli alan yaratacaktır. Yatarken de yastığınızı yükseltmek fayda sağlayabilir.

Merak etmeyin, hemen doğum sonrası, eski solunumunuza döneceksiniz.