Gebelikte çok sayıda kan testi yapılması gerekebilir. İdeal olan gebe kalma kararı verdiğinizde, korunmayı henüz bırakmadan doktora gitmektir. Bu gidişinizde, doktorunuz muayene sonrası bazı kan testleri isteyebilir. Bu testlerdeki amaç, gebe kaldığınızda, sizi ya da bebeğinizi tehlikeye düşürebilecek bilmediğiniz ya da farkında olmadığınız bir hastalığınızın olup olmadığını belirlemektir. Bu sayede, önce bu hastalığın tedavisi yapılarak, sonra gebe kalmanıza izin verilir ve sağlıklı bir gebelik geçirebilmeniz sağlanır. Gebelik öncesi muayenenin önemi

Eğer gebelik öncesi bu testler yapılmadıysa, gebeliğinizin ilk muayenesinde doktorunuz bu testleri görmek isteyebilir. Bir sorun varsa, gebeliğin başında bilmek, gebelik takibinizi kolaylaştıracak ve gerekli önlemleri almamızı sağlayacaktır. Bu rutin uygulanan testleri, aile hekiminizin istemesi halinde ücretsiz olarak orada da yaptırabilirsiniz.

Bu testler;

Tam kan sayımı

Kan grubu

Tam idrar tahlili

İdrar kültürü

Karaciğer fonksiyon testleri

Böbrek fonksiyon testleri

Açlık kan şekeri

Tiroid hormon düzeyleri

Toxoplasma, Rubella, CMV testleri (her zaman gerekli görülmeyebilir)

Hepatit B, Hepatit C ve HIV

Cinsel yolla bulaşan bazı hastalıklardır.

Doktorunuz, bu testlerin hepsini istemeyebileceği gibi bazen başka testlere de gerek duyabilir. Önemli olan, en azından gebeliğin başında bir doktora muayene olmanızdır. Bazen de gebelikte her ay, 3 ayda bir ya da gerek duyduğunda bu testlerin bazısını tekrarlayabilir.