Hamilelik bazı kadınlarda daha âdet gecikmesi bile olmadan bazı belirtiler vermeye başlarken, bazı kadınlarda da uzun süre fark edilmeyebilir, çok geç anlaşılabilir. Özellikle, adet günlerini takip etmeyen ya da düzensiz âdet gören kadınlarda gebelik akla gelmeyebilir. Genel olarak üreme çağındaki bir kadında, her tür yeni ortaya çıkmış adet düzensizliğinde ya da anormal adet kanamasında gebe olma ihtimalinin de akılda tutulması gerekir. Özellikle herhangi bir sebeple ilaç kullanmanız ya da film çektirmeniz gereken durumlarda bu çok önemlidir.

Şu belirtiler varsa gebe olabilirsiniz:

Adet gecikmesi

Düzenli adet görüyorsanız ve adetiniz geciktiyse gebelik olasılığınız yüksektir. O nedenle doktorunuzun ilk bakacağı da kanda gebelik testidir. Henüz diğer belirtiler olmadan fark edebilirsiniz. Adetleriniz düzensizse diğer bulgular sizi daha önce şüphelendirebilir, gebelik testi yaptırmalısınız.

Memelerde dolgunluk, hassasiyet, gerginlik

Bazı kadınlarda memelerdeki değişiklikler, gebeliğin ilk belirtisi olabilir. Memelerde büyüme, hassasiyet, dolgunluk, şişlik şeklindeki belirti, adet öncesi dönemdeki değişikliklerin daha şiddetli halidir.

Sık idrara çıkma

Gebeliğin ilk ve son aylarında, üriner sistem değişikliklerinden dolayı tuvalete çok sık gidebilirsiniz. İlk aylarda, artan böbrek kan akımının ve kemik yapıda büyüyen rahmin, mesaneye basısı sonucu idrar sıklığı ve miktarı artarken; son aylarda, rahmin ve bebeğin başının basısıyla mesane kapasitesi azalır ve sık idrar çıkarsınız.