Gebelik ilerledikçe, rahmin büyümesiyle, mide ve bağırsakların yeri de değişir. Bu iç organların yukarı ve yana itilmesine bağlı olarak bazı organların muayene bulguları karışıklık yaratabilir. Örneğin, appendix, gebelikte, yukarı ve yana yer değiştirdiği için, ağrısı, sağ kasıkta değil daha yukarıdadır ve tanıda zorluğa sebep olabilir. Gebelikte apandisit

Gebelikte en çok etkilenen sistemlerden biri de sindirim sistemidir. Gebelik hormonlarının etkisi ve sindirim sistemi organlarının yer değiştirmesine bağlı olarak, mide- barsak hareketleri yavaşlar. Bu mide boşalmasının gecikmesine ve hazımsızlıkla, kabızlığa yol açar.

Acil sezaryen gerektiren bir durum oluştuysa ve anne yeni yemek yediyse genel anestezi çok riskli olabilir. Bunun sebebi midenin geç boşalmasıdır. Genel anestezide belirli bir açlık süresi yoksa yani hasta yeni yemek yediyse, dolu olan midenin içeriği, kasların gevşemesiyle, yukarı çıkar ve akciğerlere kaçabilir, bu çok riskli bir durumdur. Gebelikte ise mide boşalması daha da geciktiği için genel anestezi öncesi daha uzun bir açlık süresi gerekir. Hatta sezaryen anestezistlerin en dikkatli oldukları anestezidir.

Gebelikte ağızdan acı su gelmesi (reflü) da yaygın bir sorundur. Gebelikte artan reflunun sebepleri; mide ile yemek borusu arasındaki açının değişmesi ve bu ikisi arasındaki kapakçık sisteminin gevşemesidir. Gebelik hormonlarının sebep olduğu bu durum asitli mide içeriğinin yemek borusuna geri kaçmasına ve yanmaya sebep olur.

Yine benzer mekanizmalarla, gebelikte mide yanması, hazımsızlık, kabızlık şikâyetleri artar.

Diş etleri de gebelikte, kılcal damarlarda artan kan akımına bağlı olarak kanama eğilimi gösterir. Özellikle fırçalama sırasında kanama korkusuyla, diş hijyeni ihmal edilmemeli daha da üzerinde durulmalıdır. Yumuşak diş fırçası faydalı olacaktır. Ancak genel olarak gebelikte diş çürüklerinin arttığına dair bulgu yoktur. Gebelikte diş eti kanaması

Gebelikte hemoroit de çok sık görülür. Sebebi artan kabızlık ve büyüyen rahmin engellemesi nedeniyle, toplardamarlardaki kan akımının bozulmasıdır.

Karaciğer gebelikten pek etkilenmezken, safra kesesi belirgin değişimler gösterir. Progesteron, safra kesesi kasılmalarını azaltır ve safra kanallarında tıkanıklığa yol açar. Özellikle kadınlarda gebelik sayısı arttıkça, kolesterol içeren safra kesesi taşı oluşumunun artmasının bir sebebi de budur.

Ayrıca, artan östrojen de karaciğerde yapılan safra tuzlarının, safra yoluyla atılmasını bozarak, karaciğer içerisinde safra tuzlarının birikmesine sebep olur. Bu safra tuzları kan yoluyla, cilt altında birikerek, tüm vücutta kaşıntıya sebep olur. Gebelikte kaşıntı